سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از آن که انواع ورزش­های مفید برای بیماران قلبی را توضیح دهیم، انواع بیماری­های شایع قلبی را فهرست­وار ذکر می­کنیم:


  1. نارسایی­های مربوط به عروقی که خود قلب را تغذیه می­کنند (مانند سکته قلبی) 
  2. بیماری­های دریچه­ای قلب و نارسایی قلبی(مانند تنگی دریچه میترال، گشادی دریچه آئورت)
  3. بیماری­های مادرزادی قلب(مانند وجود سوراخ در دیواره بین دو بطن یا دو دهلیز)
  4. افزایش فشار خون 

 

   البته انواع متعدد دیگری از بیماری­های مختلف قلبی وجود دارند که به علت اختصاصی بودن یا موقتی بودن، آن­ها را ذکر نمی­کنیم. از مجموع بیماری­های قلبی، ورزش به طور عمده در پیشگیری و درمان بیماری­های عروق قلب مؤثر است و بیشتر در این مورد توصیه می­شود. باید به این نکته دقت داشت که ورزش در سایر بیماری­های قلب

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

فعالیت بدنی مناسب علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، خود می‌تواند به درمان سرطان کمک کند. شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند ورزش در....
  فعالیت بدنی مناسب علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، خود می‌تواند به درمان سرطان کمک کند. شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند ورزش در درمان سرطان سودمند است.
مطالعات متعددی که بر روی ارتباط ورزش با توانبخشی و بازتوانی بیماران و کیفیت زندگی آنان انجام شده بیانگر تاثیر مثبت ورزش بر این موارد است.
در یک مطالعه که بر روی زنان مبتلا به سرطان سینه انجام شده، پس از اضافه شدن برنامه ی ورزشی با شدت متوسط مانند دوچرخه سواری و پیاده روی به رژیم درمانی این بیماران، نشان داده شد که سه بار ورزش در هفته به مدت 30-20 دقیقه به مدت یک تا سه ماه، تاثیر مثبت بر عملکرد فیزیکی و روانی بیماران داشته است.

ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

برای لاغرشدن شکم دو کار را باید انجام دهید: 1) نان سفید مثل باگت و نان های فانتزی و نان لواش،شیرینی و برنج و ماکارونی را کمتر مصرف کنید. بجای آن بیشتر مواد پروتئینی، لبنیات و سبزی ومیوه بخورید، چون طبق تحقیقات انرژی مواد نشاسته ای موجب تجمع چربی در شکم میشود. 2) ورزش دراز و نشست را با روزی 30 تا شروع کنید و به مرور هر هفته 10 تا بیشتر بزنید. که طریقه درست انجام آن در بخش (تغذیه/ انواع رژیم های درمانی/ رژیم های لاغری) با عنوان " چگونه چربی های زائد شکم را از بین ببریم ؟" وجود دارد. با این تمرینات و پیاده روی زیاد در عرض دو تا سه ماه شکم تان کوچک می شود. پیاده روی تند به مدت نیم الی 1 ساعت در روز را نیز توصیه می کنم.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ