سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 >

چنین حالتی ممکن است به دفعات در زندگی انسان روی دهد. به نظر محققان در نوع دیگر افسردگی ، اختلال روانی دارای نشانه هایی از طولانی مدت است . و براساس آن شخص از انجام فعالیت های روزانه یا برخورداری از احساساتی خوب و دلپذیرمحروم می شود ودوره های پریشان خاطری قابل توجهی را در برخی از برهه های زندگی طی میکند.
افسردگی در واقع یک بیماری فراگیر و لطمه زننده به روح و روان آدمی است که از مشخصات آشکار آن احساس پوچ بودن و ناراحتی؛احسا? ? نا امیدی وبی ارزش بودن و تفکرات منفی است.
فرد مبتلا به افسردگی دارای رفتار کند و آهسته است. محققان علوم رفتاری میگویند که افسردگی های پیشرفته نشانه ها و علائمی هستند که می توانند فعالیتهای روزمره ، مطالعه ، خواب ،‌ خوراک وشرکت در فعالیت های خوشایند و سرگرم کننده را تحت تاثیرقرار دهند.
چنین حالتی ممکن است به دفعات در زندگی انسان روی دهد. به نظر محققان در نوع دیگر افسردگی ، اختلال روانی دارای نشانه هایی از طولانی مدت است . و براساس آن شخص از انجام فعالیت های روزانه یا برخورداری از احساساتی خوب و دلپذیرمحروم می شود ودوره های پریشان خاطری قابل توجهی را در برخی از برهه های زندگی طی میکند.
یک نوع دیگر افسردگی در واقع یک اختلال روحی شیدا گونه است که نام بیماری افسردگی دو قطبی را گرفته است. این نوع از ابتلا به افسردگی و پریشان خاطری، در بیشتر مواقع،تفکر؛ق? ?رت تشخیص وحتی رفتارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار میدهد،که به بروز مشکلات جدی برای شخص و اطرافیان منجر می شود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

با اطمینان می توان گفت که یکی از مهمترین فعالیت ها در زندگی اجتماعی انسان امروزی،اعمال مدیریت صحیح است، در عصر حاضر به کمک این فرایند است که ماموریت ها و اهداف سازمانی به تحقق می رسد و به یاری علم مدیریت می توان از منابع و امکانات موجود حداکثر بهره برداری را کرد و استعدادهای انسان را از بالقوه به بالفعل رسانید.

از مدیریت تعاریف زیادی به عمل آمده است که به طور کلی می توان آن را، توانایی کار کردن با افراد و بوسیله افراد در جهت تحقق اهداف سازمانی دانست.

 

مدیریت، علم هدایت نمودن افراد سازمان، هماهنگ نمودن آنها، به کارگیری صحیح امکانات، استفاده از فرصت ها، شناسایی تهدیدات و اصلاح نقاط ضعف است تا در کمترین زمان ممکن با استفاده از حداقل هزینه ها و حداکثر قابلیت ها و دانش کارکنان، بتوان به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دست یافت در نتیجه بدون علم مدیریت اثر بخشی، کارایی و بهره وری فعالیت ها به حداقل خود خواهد رسید.

علم مدیریت دارای گستردگی زیادی در شاخه های علمی مختلف می باشد که یکی از این شاخه های علمی، مدیریت ورزشی می باشد.

مدیریت ورزشی که آن را هنر و فن بکارگیری مؤثر نیروی انسانی ماهر و کارآمد و ابزار لازم برای طرح و برنامه ریزی و سازماندهی اجرای هدف های تربیت بدنی، ورزش و تفریحات سالم تعریف می کنند، نقش بسیار مهمی در پیشرفت ورزش کشور دارد و با توجه به نقش غیر قابل انکار ورزش در توسعه اجتماعی، سیاسی واقتصادی در جوامع، می توان به اهمیت مدیریت ورزشی در جوامع مختلف پی برد.

هر روز که می گذرد سازمانها و موسسات پیچیده و گسترده تر می شوند که هر یک از آنها هدف های متفاوت و گاها? متضادی را دنبال می کنند و به دنبال این تغییرات و تحولات  روز افزون، مسئولیت مدیران در بخش های گوناگون سنگین تر، کارها تخصصی تر و نقش آنها در اداره سازمان ها محسوس تر می شود به طوری که امروزه بیش از هر دوره ی دیگر، آگاهی مدیران به فرایندهای مدیریتی و شیوه های صحیح و اطلاعات علمی و به روز ضروری تر به نظر می رسد.

سازمان های ورزشی به تبع این تغییرات و تحولات و پیچیدگی سازمان ها، نیز از این امر مستثنی نبوده و به نوبه خود به مدیران کارآمد، آگاه، متخصص و دلسوز نیازمند است.

در عرصه تربیت بدنی و ورزش نیز حضور مدیریت علمی در سازمان ها، اجرای مسابقات، اعزام تیم ها،برگزاری جشنواره های ورزشی و... عینی است، در نتیجه شایسته است که مدیران با تجربه و کاردان، با به کارگیری علم و تجربه های خود و با استفاده از الگوهای موفق و مدرن مدیریتی کشورهای پیشرفته موجب اعتلای هرچه بیشتر تربیت بدنی و ورزش را فراهم آورند و شاهد روز افزون دستیابی به نتایج مطلوبتر در این عرصه باشیم.     


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

وقتی قصد داریم وزن بدنمان را کم کنیم خیلی کم پیش می آید که برنامه غذایی به طور طولانی جواب بدهد، اما ورز منظم همیشه باعث کم شدن وزن می شود. تحقیقات ثابت کرده هر نوع ورز منظمی مفید است.

اما دوچرخه سواری فواید مختلفی دارد. طبق گفته بنیاد بریتانیاُ دوچرخه سواری حداقل ??مایل (?? کیلومتر) درهفته، خطر ابتلا به بیماری کرونری را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش می دهد. دوچرخه سواری با سرعت آرام ?? مایل در ساعت در جاده ای صاف ??? کیلو کاری در ساعت مصرف می کند. احساس جوانی هم در شما ایجاد می کند و استرس را می کاهد. همچنین گفته می شود دوچرخه سواری سرعت متابولیسم تان را تا ساعت ها پس از آن بالا می بردُ در نتیجه بدن تان حتی پس از ورزش هم به سوزاندن کالری ادامه می دهد.دوچرخه سواری عمدتا فعالیتی آیروبیک یا هوازی است. این امر برای ریه ها که برای ارسال بیشترین میزان اکسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند، مفید است داشتن قلب و ریه هایی قوی، اساس تناسب اندام است.

با تنها چند مایل دوچرخه سواری، ماهیچه هایتان از فواید آن بهره مند می شوند. عضلات اصلی که به هنگام دوچرخه سواری استفاده می شوند عضلات قسمت بالای ران، عضلات پشتی و عضلات ساق پا هستند. انجام ورزش موادی، معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند. این مواد باعث ایجاد رضایت و خوشحالی در فرد می شود در نتیجه یاعث کاهش استرس می شوند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری کنید سطح رضایت شما بیشتر هم خواهد شد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پهلوانان به بنام 
در زیر لوحه‌ای که نام سرشناس‌ترین پهلوانان ایران از سده هفتم هجری تاکنون بر آن کنده و بر دیوار خاوری زورخانه بانک ملی ایران کار گذاشته شده است آورده می شود:
1
ـ پهلوان فیله همدانی سده هفتم هجری.
2
ـ پهلوان محمود بن ولی الدین خوارزمی (پوریای ولی) سده هشتم.
3
ـ پهلوان محمد ابو‌سعید سده نهم.
4
ـ پهلوان نداقی عراقی اصفهانی سده دهم.
5
ـ پهلوان بیک قمری سده دهم.
6
ـ پهلوان میزابیک کاشی سده یازدهم.
7
ـ پهلوان کبیر اصفهانی سده دوازدهم.
8
ـ پهلوان لنـدره دوز سده سیزدهم.
9
ـ پهلوان عسگر یزدی سده سیزدهم به بعد.
10
ـ پهلوان محمد مازار سده سیزدهم به بعد .
11
ـ پهلوان ابراهیم یزدی (یزدی بزرگ) سده سیزدهم به بعد.
12
ـ پهلوان شعبان سیاه سده‌سیزدهم به بعد.
13
ـ پهلوان حاج حسن بد آفت سده سیزدهم به بعد.
14
ـ پهلوان حاج نایب رضا‌قلی سده سیزدهم به بعد.
15
ـ پهلوان حسین گلزار کرمانشاهی سده سیزدهم به بعد.
16
ـ پهلوان اکبر خراسانی سده سیزدهم به بعد.
17
ـ پهلوان یزدی کوچک (عبـُدل) سده سیزدهم به بعد.
18
ـ پهلوان سید هاشم خاتم زاده سده سیزدهم به بعد.
19
ـ پهلوان اصغر نجار سده سیزدهم به بعد.
20
ـ پهلوان میرزا باقر دراندرونی سده سیزدهم به بعد.
21
ـ پهلوان علی میرزای همدانی سده سیزدهم به بعد.
22
ـ پهلوان مهدی خان سیف الممالک سده سیزدهم به بعد.
23
ـ پهلوان صادق قُمی سده سیزدهم به بعد.
24
ـ پهلوان سید حسن شجاعت (رّزاز) سده سیزدهم به بعد.
25
ـ پهلوان حاج محمد صادق بلور فروش سده سیزدهم به بعد.
26
ـ پهلوان سید تقی کمل قمی سده سیزدهم به بعد
با تشکر از سایت فرهنگسرا


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کُشتی 
در گذشته پس از پایان یافتن ورزش، کشتی‌گیران و پهلوانان میان گود می رفتند و دو به دو با هم کشتی می گرفتند. دو کشتی گیر نخست (فرو می کوبیدند) آنگاه مرشد لنگی به میان هر دو کشتی گیر پرتاب می کرد تا دست نگه دارند که شعر(گُل کُشتی) خوانده شود.
کشتی‌گیران در کنار هم به پهلو، رو به قبله خم می شدند و یک دست را بر گردن یکدیگر و دست دیگر را روی زانو می گذاشتند و مرشد شعر (گل کشتی) را می خواند یا یکی از ورزشکاران که آواز خوشی داشت در لبه دیوار گود می نشست و از حاضران (رُخصت) می طلبید و گل کشتی را می خواند:
در معرکه ها درنگ می باید کرد خون برجگر نهنگ می باید کرد
پوشند یلان زره به پیکار اینجاستجایی که برهنه جنگ می بایدکرد
دو کشتی گیر پس از اینکه مرشد یا خواننده می گوید:
خدا را سجود ، پیران را عزّت، جوانان را قدرت ، رب المشرقین و رب المغربین فبای آلاء ربکما تکذبان، کف گود را دست می بوسیدند و کشتی را آغاز می کردند.
دعا کردن
پس از پایان ورزش، مرشد می گوید (اول و آخر مردان عالم بخیر) و به زنگ می زند و تنبک را کنار می‌گذارد و می نشیند. در این هنگام میاندار و ورزشکاران دیگر که هر یک لنگی بر دوش انداخته اند به کنار گود می آیند و به لبه آن تکیه می دهند و میاندار دیگران را احترام می گذارد و تعارف می کند. اگر کسی نپذیرفت خود او به دعا کردن می پردازد و ورزشکاران و تماشاچیان هم باهم پس از هر یک از دعاهای او (آمین) می گویند. دعا چنین است:
دست و پنجه مرشد درد نکند. خداوند نسل سادات را زیاد کند و دشمن و بدخواه سادات را از صفحه زمین براندازد. پروردگارا به حق عزت و جلالت قسمت می دهیم که تیغ شاه اسلام پناه ما را «بـرا» (بـران) بگردان، سایه بلند پایه اش را از سر آب و خاک ایران و فرد فرد ایرانیان کم و کوتاه نفرما.
پروردگارا شر شیطان و بلاهای ناگهانی، نفس اماره آخر الزمان را از بلاد اسلام دور بگردان. خداوندا بانیان ورزش را که مرده اند و رفته اند رحمت بفرما. در دنیا و آخرت زبان مار را به ذکر لا الله الا الله گویا بفرما. پروردگارا تورا قسم می دهم به حق مقـربان درگاهت در دنیا ما را از زیارت ائمه اطهار و در آخرت از شفاعت ابا عبدالله بی بهره منما. سپس میاندار می گوید:
بر آن کسانی رحمت باد که خداوند رحمتشان کرده. در دنیا و آخرت ما را روسفید و نام نیک بگردان. یک صلوات ختم کنید. حاضران صلوات می فرستند و دعا پایان می پذیرد.
گل ریزان
یکی از دیدنی‌ترین جشن‌ها که در زورخانه بر پا می شود (گل ریزان) است. جشن بیشتر در شبهای ماه رمضان برای بزرگداشت پهلوانان بنام و کهن بر پا می شود و در آن پهلوانان و ورزشکاران قدیمی و با سابقه و بزرگان و سرشناسان محل دعوت می شود و هر یک از آنان دسته گلی با خود می آورند و در و دیوار زورخانه نیز با گل پوشیده می شود.
در جاهای خاص و روی میز شیرینی و میوه چیده می شود. پس از یک دور ورزش و بازیهای ورزشی و چند کشتی میان پهلوانان بنام، یکی از پیش کسوت‌ترین ورزشکاران درباره مقام پهلوانی که (گل ریزان) برای او برپا شده است سخن می‌راند.
اکنون «گل ریزان» بیشتر برای بزرگداشت، و پاس پهلوان یا ورزشکار آزموده و قدیمی برپا می شود و هم چنین برای کمک به خانواده ورزشکارانی که درآمد کافی برای گذراندن زندگی خود ندارند یا گرفتاری‌هایی زندگی آنان را آشفته کرده است. برای «گل ریزان» دعوت نامه هایی با عنوان «همت عالی» و به ارزشهای گوناگون چاپ می کنند و پولی را که از این راه گرد می آید به ورزشکار یا خانواده او می دهند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ