سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز عید همتون مبارک امیدوارم امسال بهترین سال زندگی تون باشه و در این سال به همه آرزوهاتون برسید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

ووشو در ورزش ملی چین که مرکب از دو کلمه "وو"و "شو" به معنی هنر رزم تشکیل شده است و در دو روش مسابقاتی سن شو ( مبارزه ) وتالو (اجرای فرم ) برگزار می گردد.این رشته اصیل و کهن از دیر باز مورد استقبال ملتهای مختلف از جمله ملل سا کن در حوزه جغرافیایی جنوب شرق آسیا بوده است  و به نظر می رسد که خاستگاه تعداد بسیاری از رشته های رزمی موجود در اقصی نقاط دنیا می باشد .
مسابقات آسیایی و جهانی این رشته در حال حاضر بصورت مسابقات آسیایی و جهانی برگزار می گردد.
ووشو یا کونگ فو چینی به عنوان کهن ترین هنر رزمی جهان دارای قدمتی بیش از دو هزار و پانصد و به روایتی 4000 سال می باشد که در حال حاضر به عنوان یکی از باارزش ترین میراث های سنتی سرزمین اژدهای زرد (چین) مورد توجه قرار گرفته است.
پس از مطرح شدن ووشو در بعد مسابقاتی ، اولین انجمن رسمی آن در سال 1920 در کشور چین تاسیس شد و دست اندرکاران امور شدیدا به ترویج مسابقات در سطوح مختلف پرداخته و سرمایه های انسانی و مالی فراوان را در این راه به خدمت گرفتند که بر اثر همین کوشش ها از سال 1932 گردهمایی های ملی آغاز و در سال 1933 ووشو رسما به لیست مسابقات و بازیهای ملی وارد شد .

ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

علم تمرین و بدنسازی برای رشته های توپی

دنیای حرفه ای ورزش روز به روز در حال تحولات   علمی است که لازمه قرار گرفتن در سطوح بالای قاره ای و جهانی، کسب دانش روز   است  .

مربی و ورزشکاری که به علم تمرین اشراف نداشته باشد مانند   خلبانی است که هواپیمایش رادار نداشته و نمی تواند مسیر و هدف خود را پیدا نماید و   در آسمان سرگردان می ماند یا مقصد خود را گم می کند  .

دنیای حرفه ای ورزش روز به روز در حال تحولات علمی است که لازمه قرار گرفتن در سطوح بالای قاره ای و جهانی، کسب دانش روز است. با توجه به در پیش بودن بازی های آسیائی دوحه قطر. از این مبحث ما شما را به غنای علوم تمرینی که در تیم های بزرگ دنیا را اعمال می شود به زبان ساده و کاربردی آشنا می کنیم. امید که مقبول افتد.

اصل کاهش پلکانی تمرین برای رسیدن به اوج آمادگی TAPERING ورزشکاران مجبور هستند یک دوره تمرین سنگین را در شروع فصل آمادگی و بدنسازی سپری نمایند و حداکثر فشار جسمانی و بدنی را تحمل کنند ولی این دوره مرز و حدودی دارد و پی ازآن ورزشکاران دچار خستگی و فرسایش عضلانی اسکلتی، عصبی و هورمونی می شوند و به اصطلاح، ظرفیت آنها تکمیل می شود و عملکرد بدنی و فنی آنها کاهش می یابد.

به این خاطر لازم است پس از این دوره سخت، به تدریج سطح تمرین را تا پیش از شروع از مسابقات قهرمان کاهش داد و آنان را برای مسابقات از نظر جسمانی و ذهنی شاداب و آماده نگه داریم.

این فرآیند را رسیدن به اوج آمادگی یا TAPERING می نامند. این دوره پیش از ? تا ? هفته قبل از مسابقات خاتمه می یابد و بعد از این فرآیند ضروری است که بدن از نظر ذخایر انرژی و ترمیم بافت های آسیب دیده و تمرکز روانی و عصبی بازسازی نماید.

بهترین برتری و مزیت TAPERING نگهداری و حفظ حجم و قدرت عضلات برای استفاده حداکثر در اجراء مهارت های تخصصی رشته ورزشی می باشد. حداکثر اکسیژن مصرفی و نگهداری بدن در این شیوه باید به گونه ای باشد که ضخامت عضلات و ظرفیت ذخایر انرژی و حداکثر اکسیژن مصرفی دچار افت نشود و در نتیجه منجر به کاهش توان و عملکرد بالای ورزشی نگردد.

آخرین تحقیقات نشان می دهد که مثلاً اگر دوره فشار بدنسازی ??? درصد باشد لازم است در ? تا ? هفته قبل از مسابقات از نظر شدت و حجم به حدود ?? درصد برسد تا عملکرد ورزشکار در هنگام مسابقات در اوج باشد.

کاهش پلکانی تمرین شدید برای بالا بردن توانائی عملکرد ورزشکاران قبل از مسابقه جنبه حیاتی دارد. مربیان و ورزشکاران تصور می کنند کاهش تدریجی تمرینات باعث کاهش آمادگی جسمانی به دست آمده می گردد. که این امر برداشتی اشتباه از علم تمرین است.

قدرت عضلانی و نشاط بدنی پس از دوره کاهش پلکانی تمرین به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، یا به اصطلاح بدن آماده انفجار می گردد.نتیجه اینکه تمرین بدنسازی در دوره مسابقه هم وجود دارد ولی زمان، شکل، ماهیت و شدت آن با دوره آمادگی تفاوت دارد.

منبع: سایت آفتاب 

 


نظر()

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ