سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در پارک‌ها، کاربری ورزشی به عنوان یکی از اولویت‌ها و نیازهای شهری زاهدان برای جذب مخاطبان جوان، ضروری است و با توجه به اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان به دلیل وجود زمین بالقوه و بالفعل پارکی و فضای سبز، حضور گسترده‌ای در تمامی سطح محلات شهر دارد، می‌توانیم با احداث زمین‌های ورزشی پرمخاطب و کم هزینه مثل مینی فوتبال به جذب جوانان در بخش ورزش کمک کرده باشیم.

وی افزود: تاکنون نزدیک به 28 هزار متر مربع فضای ورزشی در قالب 12 زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال، مجموعه صخره‌نوردی و مجموعه‌های بدنسازی پارکی و بیش از 8مجموعه ورزشی والیبال و بسکتبال در سطح پارک‌های زاهدان از سال 87 با هزینه 12 میلیارد ریال آماده‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان در زمینه وجود زمین‌های ورزشی در پارک‌ها نیز گفت: رویکرد ما عمدتاً در بحث توسعه ورزش غیرحرفه‌ای در پارک‌ها است به نحوی که همه اقشار جامعه بتوانند از امکانات پارکی برای نیازهایشان از قبیل تأمین اوقات فراغت، شادابی و سلامتی استفاده کنند.

مرعشی بیان کرد: البته ما این آمادگی را داریم که در یک نشست و جلسه برای ارتقاء ورزش حرفه‌ای هم بتوانیم امکاناتمان را در اختیار بگذاریم.

وی در زمینه توسعه ورزش همگانی در سطح پارک‌ها گفت: رویکرد ما در شهرداری، توسعه ورزش همگانی مانند دو میدانی، ورزش صبحگاهی، نرمش و دوچرخه‌سواری است و هم‌اکنون نیز تعداد زیادی از شهروندان در صبحگاه‌ها از اماکن ورزشی پارک‌ها که توسط شهرداری آماده‌سازی شده است، استفاده می‌کنند و ما این آمادگی را داریم طی تعامل با اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای استفاده هر چه مطلوب‌تر از فضای پارک‌ها در راستای توسعه ورزش همگانی برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان ادامه داد: یکی از رویکردهای ما در بحث طراحی و مدل‌سازی پارک‌ها به طور مشخص به امر ورزش اختصاص دارد تا شهروندان ضمن حضور در پارک‌ها حداکثر استفاده را در امر ورزش داشته باشند و در چند سال اخیر نیز اقدامات خوبی در سطح شهر در این زمینه انجام شده است.

مرعشی افزود: توسعه اماکن ورزشی در سطح پارک‌های جدید، بازسازی و کیفی‌سازی پارک‌های قدیمی به نحوی که به طور مشخص موضوع ورزش نیز در آنها طراحی شود از مهمترین برنامه‌های سال‌جاری است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 گرایش های...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ