سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با اطمینان می توان گفت که یکی از مهمترین فعالیت ها در زندگی اجتماعی انسان امروزی،اعمال مدیریت صحیح است، در عصر حاضر به کمک این فرایند است که ماموریت ها و اهداف سازمانی به تحقق می رسد و به یاری علم مدیریت می توان از منابع و امکانات موجود حداکثر بهره برداری را کرد و استعدادهای انسان را از بالقوه به بالفعل رسانید.

از مدیریت تعاریف زیادی به عمل آمده است که به طور کلی می توان آن را، توانایی کار کردن با افراد و بوسیله افراد در جهت تحقق اهداف سازمانی دانست.

 

مدیریت، علم هدایت نمودن افراد سازمان، هماهنگ نمودن آنها، به کارگیری صحیح امکانات، استفاده از فرصت ها، شناسایی تهدیدات و اصلاح نقاط ضعف است تا در کمترین زمان ممکن با استفاده از حداقل هزینه ها و حداکثر قابلیت ها و دانش کارکنان، بتوان به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دست یافت در نتیجه بدون علم مدیریت اثر بخشی، کارایی و بهره وری فعالیت ها به حداقل خود خواهد رسید.

علم مدیریت دارای گستردگی زیادی در شاخه های علمی مختلف می باشد که یکی از این شاخه های علمی، مدیریت ورزشی می باشد.

مدیریت ورزشی که آن را هنر و فن بکارگیری مؤثر نیروی انسانی ماهر و کارآمد و ابزار لازم برای طرح و برنامه ریزی و سازماندهی اجرای هدف های تربیت بدنی، ورزش و تفریحات سالم تعریف می کنند، نقش بسیار مهمی در پیشرفت ورزش کشور دارد و با توجه به نقش غیر قابل انکار ورزش در توسعه اجتماعی، سیاسی واقتصادی در جوامع، می توان به اهمیت مدیریت ورزشی در جوامع مختلف پی برد.

هر روز که می گذرد سازمانها و موسسات پیچیده و گسترده تر می شوند که هر یک از آنها هدف های متفاوت و گاها? متضادی را دنبال می کنند و به دنبال این تغییرات و تحولات  روز افزون، مسئولیت مدیران در بخش های گوناگون سنگین تر، کارها تخصصی تر و نقش آنها در اداره سازمان ها محسوس تر می شود به طوری که امروزه بیش از هر دوره ی دیگر، آگاهی مدیران به فرایندهای مدیریتی و شیوه های صحیح و اطلاعات علمی و به روز ضروری تر به نظر می رسد.

سازمان های ورزشی به تبع این تغییرات و تحولات و پیچیدگی سازمان ها، نیز از این امر مستثنی نبوده و به نوبه خود به مدیران کارآمد، آگاه، متخصص و دلسوز نیازمند است.

در عرصه تربیت بدنی و ورزش نیز حضور مدیریت علمی در سازمان ها، اجرای مسابقات، اعزام تیم ها،برگزاری جشنواره های ورزشی و... عینی است، در نتیجه شایسته است که مدیران با تجربه و کاردان، با به کارگیری علم و تجربه های خود و با استفاده از الگوهای موفق و مدرن مدیریتی کشورهای پیشرفته موجب اعتلای هرچه بیشتر تربیت بدنی و ورزش را فراهم آورند و شاهد روز افزون دستیابی به نتایج مطلوبتر در این عرصه باشیم.     


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 گرایش های...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ