سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقتی قصد داریم وزن بدنمان را کم کنیم خیلی کم پیش می آید که برنامه غذایی به طور طولانی جواب بدهد، اما ورز منظم همیشه باعث کم شدن وزن می شود. تحقیقات ثابت کرده هر نوع ورز منظمی مفید است.

اما دوچرخه سواری فواید مختلفی دارد. طبق گفته بنیاد بریتانیاُ دوچرخه سواری حداقل ??مایل (?? کیلومتر) درهفته، خطر ابتلا به بیماری کرونری را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش می دهد. دوچرخه سواری با سرعت آرام ?? مایل در ساعت در جاده ای صاف ??? کیلو کاری در ساعت مصرف می کند. احساس جوانی هم در شما ایجاد می کند و استرس را می کاهد. همچنین گفته می شود دوچرخه سواری سرعت متابولیسم تان را تا ساعت ها پس از آن بالا می بردُ در نتیجه بدن تان حتی پس از ورزش هم به سوزاندن کالری ادامه می دهد.دوچرخه سواری عمدتا فعالیتی آیروبیک یا هوازی است. این امر برای ریه ها که برای ارسال بیشترین میزان اکسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند، مفید است داشتن قلب و ریه هایی قوی، اساس تناسب اندام است.

با تنها چند مایل دوچرخه سواری، ماهیچه هایتان از فواید آن بهره مند می شوند. عضلات اصلی که به هنگام دوچرخه سواری استفاده می شوند عضلات قسمت بالای ران، عضلات پشتی و عضلات ساق پا هستند. انجام ورزش موادی، معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند. این مواد باعث ایجاد رضایت و خوشحالی در فرد می شود در نتیجه یاعث کاهش استرس می شوند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری کنید سطح رضایت شما بیشتر هم خواهد شد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 گرایش های...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ