سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این آسیب بدین ترتیب اتفاق می افتد که ابتدا استخوانهایی که در مجاورت یکدیگر دارند و تشکیل مفصل را داده اند بر روی یکدیگر فشرده می شوند به دنبال آن تورم و آزردگی به وقوع خواهد پیوست اگر این آزردگی ادامه داشته باشد استخوان سازی در محل مربوطه آغاز خواهد شد و در نهایت یک توده سخت استخوانی در محل ایجاد می گردد این آسیب معمولاً در اثر وزن زیاد، فعالیت ها و تمرینات ورزشی شدید و بیش از حد تحمل بدن و ضربات شدید استخوان ها ایجاد می گردد برای پیشگیری از این نوع آسیب دیدگی استفاده از بالشتک های محافظتی الزامی علل آسیب دیدگی فشار غیر مستقیم، شربه شدید ، کشش، چرخش ناگهانی ، اجرای حرکات پرشی و جهشی مداوم تکرار آسیب دیدگی در ورزش های بسکتبال، ژیمناستیک.

علایم آسیب دیدگی درد شدید ، تورم، حساسیت موضعی، مویه کردن استخئان، خارش و سوزش مداوم محل، محدودیت حرکتی، گرما و قرمزی محل.

کمک های اولیه کمپرس سرد، بانداژ با فشار، گرما و ماساژ، مراجعه به پزشک.

روش های پیشگیری گرم کردن قبل از تمرین و مسابقه، کاهش حرکات جهشی، جلوگیری از آسیب دیگری.

افزایش قدرت و توده عضلانی استفاده از پوشش محافظتی.

نکته قسمت هایی از پا که بیشتر گرفتار چنین آسیبی می شوند عبارتند از سردیستال استخوان های اول و پنجم کف پا قسمت خلفی استخوان پاشنه و ناحیه دیستال و قدامی استخوان درشت نی

 رشد بیش از استخوان در ناحیه دیستال استخوان های اول و پنجم کف پا ممکن است به دلیل در رفتگی ناقص مفصل باشد اما رشد بیش از اندازه استخوان در ناحیه دیستال قدامی درشت نی به دلیل دورسی فلکشن بیش از اندازه و مکرر اتفاق می افتد.

شست کج: استفاده از کفش های باریک و تنگ ممکن است منجر به انحراف شست شود . البته جنبه ارثی هم در وقوع چنین انحرافی نقش مهمی دارد . علائم اولیه: تورم مزمن، قرمز شدن و درد همراه با لمس کردن و در نهایت بر اثر رفتار دررفتگی ناقص در مفصل اتفاق می افتد انگشت کوچک به چنین آسیبی مبتلا به آن Tailor’s bunion   اطلاق می شود در مراحل اولیه تشخیص داده شود می توان از پیشروی آن جلوگیری کرد. 1) استفاده از پاوش مناسب گذاشتن پا در آب نمک گرم دو یا سه بار در روز، گذاشتن بالشتک بین انگشتان و بانداژ حمایت کننده.

انگشتان چکشی

این نوع پا بیشتر مادرزادی بوده اما پوشیدن کفشی که از طول کوچک بوده آن تشدید می کند (در طولانی مدت) معمولاً دومین و سومین انگشت پا گرفتار این نوع انحراف می شود مفصل به طرف بالا برآمدگی پیدا می نماید. در محل ضایعات پینه ممکن است تولید شود درمان بانداژ و استفاده از کفش مناسب کمک می کند تا از آزردگی کمتر شود.


نظر()

 گرایش های...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ